48659
شرح صعود به قله شیخ علی خان توسط سرپرست گروه

صعود گروه کوهنوردی دانشگاه رازی به ارتفاعات پراو قله شیخ علی خان

شروع برنامه راس ساعت 5 صبح 26 بهمن ماه 1401 بود.پس از پارک خودروها در پارکینگ چالابه، بسمت دوزری حرکت کردیم. در مسیرحجم برف کوبی بسیار بالا بود، به حمدالهی توانستیم صبحانه را  در محل چشمه دوزری که پوشیده از برف بود صرف کنیم. پس از مهیا شدن، دوباره بسمت محدوده ی خسته نباشید حرکت کردیم و از سمت پناهگاه یک شبه که کاملا  از برف پوشیده شده بود به خسته نباشید رسیدیم. حجم برف به حدی زیاد بودکه تابلوی خسته نباشید تقریبا زیر برف فرو رفته بود. پس از صرف چای و قهوه، بسمت شیب بیولوژی از مسیر زمستانه حرکت نمودیم، سپس از شیب به پناهگاه پرآو رسیدیم. دوستان پس ازصرف یک میان وعده سبک در پناهگاه آماده برای صعود به قله شیخ علی خان شدند.به لطف خدا توانستیم حدود ساعت ۱۳ قله شیخ علی خان را فتح نموده و پرچم دانشگاه رازی را برفراز قله به اهتزاز در آوریم. در مسیر برگشت از قله نیازمند بستن کرامپون شدیم تا در امنیت کامل مسیر برگشت به پناهگاه پیموده شود. پس از رسیدن به پناهگاه و صرف ناهارآماده بازگشت شدیم و حدود ساعت  ۱۸، به مدد الهی با رسیدن به محدوده ی چالابه برنامه در نهایت صحت و سلامت اعضاء به پایان رسید.

از صمیم قلب کسب این افتخار را برای دانشگاه رازی تبریک عرض مینمایم.

در ضمن این صعود به سرپرستی دکتر سعید زرآینه انجام شد.