406

گزارش خبری شورای نظارت بر خوابگاه های خودگردان استان (جلسه سی و یکم)

  

به حول و قوه­ الهی سی و یکمین نشست شورای نظارت بر خوابگاه­های خودگردان در روز چهارشنبه مورخ 21/06/1400 با حضور اعضاء راس ساعت 9:00 در محل سالن جلسات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه رازی تشکیل شد. در ابتدای جلسه آقای دکتر محسن سعیدی معاون دانشجویی دانشگاه رازی و رییس شورای نظارت به تشریح نحوه حمایت از سراهای دانشجویی خودگردان دارای مجوز استان، لزوم تعطیلی و پلمپ سراهای دانشجویی خودگردان غیرمجاز و گزارش بازدید از خوابگاه های خودگردان پرداختند. سپس هر یک از اعضاء به بیان دیدگاه­های خود پرداخته و در ادامه جلسه پیشنهادات ذیل مطرح و مصوب گردید:

  1. گزارش مبسوط بازدیدهای انجام شده از خوابگاه های خودگردان که در راستای درجه بندی آنها در سال تحصیلی 1401-1400 و توسط همکاران دانشگاه های رازی، علوم پزشکی و صنعتی صورت پذیرفته بود، توسط رییس و دبیر شورا به سمع اعضاء رسید. لذا با توجه به شرایط کرونایی و برخط بودن تشکیل کلاس­های درسی دانشگاه­ها و عدم حضور دانشجویان، مقرر گردید رتبه بندی قبلی کماکان ملاک عمل قرار گیرد.
  2. تعیین نرخ اجاره­بهای خوابگاه­های خودگردان برای سال تحصیلی 1401-1400 توسط اعضاء حاضر مورد بررسی قرار گرفت. با اتفاق نظر با افزایش 60 درصدی نرخ اجاره­بهاء خوابگاه در شرایط غیر کرونایی و 100 درصد در شرایط کرونایی موافقت گردید.
  3. به منظور ساماندهی روند اسکان دانشجویان و ممانعت از اسکان افراد غیر دانشجو در خوابگاه­های خودگردان دارای مجوز فعالیت، مقرر گردید سامانه­ای تحت عنوان «سامانه کنترل تردد و حضور و غیاب دانشجویان» با همفکری دانشگاه­های رازی و صنعتی کرمانشاه طراحی گردیده و به منظور رصد و دسترسی کلیه دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی عضو شورای نظارت، در اولین فرصت دراختیار خوابگاه­های خودگردان قرار گیرد.
  4. به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در ساماندهی اسکان دانشجویان و ممانعت از سکونت افراد غیر دانشجو، مجدداً تاکید گردید کلیه مدیران خوابگاه­های خودگردان لیست اسامی دانشجویان ساکن در خوابگاه خود را حداکثر تا 48 ساعت به دانشگاه­های محل تحصیل دانشجو جهت احراز هویت آنان اعلام نمایند.

 

 

 


شناسه : 1462407

آخرین اخبار