6110

سی و دومین جلسه مدیران خوابگاه های خودگردان استان تشکیل شد

به منظور بررسي مشكلات مديران خوابگاه هاي خودگردان استان در شرف حضوري شدن كلاس هاي درس، سی و دومین نشست شورای نظارت بر خوابگاه های خودگردان استان در روز یکشنبه مورخ 1400/09/22 با حضور اعضاء راس ساعت 10:00 صبح در محل سالن جلسات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه رازی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر محسن سعیدی معاون دانشجویی دانشگاه رازی و رییس شورای نظارت بر خوابگاه هاي خودگردان استان به تشریح مصوبات نشست مورخ 1400/09/22 که با حضور مدیران خوابگاه های خودگردان تشکیل گردید، پرداختند. در ادامه  نیز لزوم حمایت از سراهای دانشجویی خودگردان دارای مجوز استان، برخورد قانونی با خانه های مسافر که مبادرت به پذیرش و اسکان دانشجویان می نمایند، توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفت. سپس هر یک از اعضاء به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در ادامه جلسه پیشنهادات ذیل مطرح و مصوب گردید:
الف) موارد مطروحه در چهارمین نشست هم اندیشی مدیران خوابگاه های خودگردان مورخ 1400/09/21.
1- مراحل تاسیس، اجاره و یا اداره نمودن خوابگاه های خودگردان مورد نیاز دانشگاه¬ها و موسسات آموزش عالی استان ابتدا در شورای نظارت مطرح گردیده و پس از تصویب شورا، اجرایی گردد. 
2- لزوم حمایت دانشگاه¬ها و مراکز آموزش عالی استان از خوابگاه¬هاي خودگردان در برخورد با مشکلات از جمله در ایام شیوع کرونا مورد تاکید قرار گرفت.
3- دانشجویان در انتخاب خوابگاه (مشروط به اینکه خوابگاه انتخابی دارای مجوز فعالیت باشد)، مخیر باشند و از سوی دانشگاه محل تحصیل به دانشجو اجبار و الزام نگردد.
4- اعطای وام بلند مدت و با بهره بانکی پایین به منظور جبران خسارت وارده به مدیران خوابگاه ها در ایام شیوع کرونا مورد تاکید قرار گرفت. 
5- به منظور حمایت از سراهای دارای مجوز فعالیت که اخیراً نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل زیان شده¬اند، برخورد قاطعانه با خانه های مسافر که مبادرت به اسکان دانشجویان می نمایند، توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان (اداره نظارت بر اماکن) انجام پذیرد.
6- به منظور انتقال سریع و بدون واسطه مشکلات مدیران خوابگاه¬های خودگردان به استاندار محترم کرمانشاه، پیشنهاد گردید، در صورت امکان جلسه مدیران خوابگاه¬های خودگردان با مقام عالی استاندار هماهنگ گردد.
ب) مصوبات شورای نظارت بر خوابگاه های خودگردان:
1- تجدید نظر در نحوه گزینش مدیران خوابگاه¬های خودگردان (داشتن حداقل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های علوم تربیتی)، کوتاه کردن دست واسطه ها در امر پذیرش دانشجو، لزوم حضور مشاور در خوابگاه هاي خودگردان، عدم پذیرش و اسکان افراد غیر دانشجو و پیش بینی اتاق قرنطینه در ایام کرونا مورد توجه قرار گيرد.
2- لزوم برگزاری کارگاه های مشاوره دانشجویی جهت مدیران خوابگاه¬های خودگردان در دانشگاه¬ها
3- تشکیل کارگروه نظارت بر خوابگاه های خودگردان با محوریت اداره نظارت بر اماکن عمومی استان 


شناسه : 1731707

آخرین اخبار