2154

دومین پایگاه اورژانس دانشگاه رازی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی راه‌اندازی می‌شود

دومین تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه رازی و مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به امضا رسید.

نشست مشترک معاونت دانشجویی دانشگاه رازی و مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برگزار شد. در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر، بر همکاری طرفین در راستای ارتقاء خدمات فوریت‌های پزشکی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه رازی تأکید شد.

دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی، در این نشست، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، در سخنانی اظهار داشت: با توجه به ازسرگیری فعالیت‌های آموزش حضوری و نیاز مجموعه دانشگاه، استقرار پایگاه اورژانس در داخل دانشگاه ضروری است و امیدواریم با راه‌اندازی این پایگاه، شاهد توسعه و ارتقاء خدمات فوریت‌های پزشکی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه رازی باشیم.

وی یادآور شد: همچنین در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه، امکان ارائه خدمات پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه رازی به مردم شریف ساکن در مناطق همجوار دانشگاه فراهم شده است.

دکتر احمدی افزود: یک پایگاه اورژانس ۲۴ ساعته در پردیس طاق‌بستان دانشگاه مشغول فعالیت است، امّا با توجه به نیاز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه در محدوده بزرگراه امام خمینی (ره)، دومین پایگاه اورژانس در این پردیس نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی تسهیل خدمات فوریت‌های پزشکی به دانشجویان و پرسنل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، افزایش سطح دسترسی دانشگاه و برقراری عدالت در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی طبق استانداردهای سازمان اورژانس کشور و در صورت نیاز انتقال بیماران و مصدومین به نزدیک‌ترین مرکز درمانی را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

دکتر احمدی همچنین از تلاش‌های ارزشمند کادر درمان و بهداشت قدردانی کرد و افزود: در ارزش نجات جان یک انسان از نگاه قرآن کریم آمده است که «اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، زنده کند، انگار همه‌ی مردم را زنده کرده است». (مائده /۳۲) لذا قدردان و شکرگزار وجود انسان‌هایی هستیم که در عرصه درمان و کمک به هم نوعان تلاش می‌کنند.

در ادامه دکتر محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه رازی، در سخنانی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه؛ دانشگاه رازی متعهد به تأمین فضای مناسب و کافی جهت راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی ۲۴ ساعته در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی شده است.

وی تأمین امکانات رفاهی، بهداشتی و تأسیساتی لازم جهت استقرار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، تمهیدات لازم شامل تأمین فضای مسقف برای استقرار آمبولانس، جانمایی مناسب جهت استقرار پایگاه با دسترسی مناسب به درب خروجی، تمهیدات لازم در خصوص تردد آمبولانس و نیروهای فوریت‌های پزشکی معرفی شده جهت آموزش را از دیگر تعهدات دانشگاه رازی برشمرد.

دکتر سعیدی یادآور شد: این تفاهم‌نامه از زمان تاریخ تأیید محل استقرار از طرف اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منظور تسهیل در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه رازی با توافق طرفین مدت زمان نامحدودی اعتبار دارد.

همچنین دکتر هومن رفیعی سروری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن قدردانی از حمایت و همکاری دانشگاه رازی در راه‌اندازی استقرار پایگاه اورژانس اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک، متعهد به راه‌اندازی پایگاه مجهز اورژانس پیش‌بیمارستانی در فضای تأمین شده توسط دانشگاه رازی، تأمین دارو، تجهیزات و پرسنل پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی به منظور ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و خدمت‌رسانی به تمام موارد فوریتی و اورژانس‌های پزشکی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه رازی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان اورژانس کشور هستیم.

وی افزود: پایگاه اورژانس مستقر در دانشگاه طبق استانداردهای همه پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی تحت فرماندهی مرکز ارتباطات و هماهنگی عملیات اورژانس ۱۱۵ بوده و موظف به انجام کلیه مأموریت‌های محوله شامل فوریت پزشکی دانشگاه رازی و یا خارج از آن می‌باشد.

در ادامه، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه رازی (به نمایندگی دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه) و مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به (نمایندگی دکتر هومن رفیعی سروری) به امضا رسید.

شایان ذکر است، پیشتر نیز شانزدهمین پایگاه شهری فوریت‌های پزشکی شهرستان کرمانشاه در پردیس طاق‌بستان دانشگاه رازی راه‌اندازی شد که این پایگاه دومین پایگاه آموزشی مرکز اورژانس است. در این پایگاه جدید علاوه بر آموزش پرسنل اورژانس، دانشجویان فوریت‌های پزشکی و مقطع کارشناسی ارشد پرستاری، در راستای گروه‌های هدف به کارکنان و دانشجویان دانشگاه رازی نیز آموزش ارائه می‌شود.


شناسه : 3146374

آخرین اخبار